Avbryt

Rinia IF

Referat

Referat: Stafsinge IF Röd - Rinia IF

En match som vi startar helt perfekt och vi spelar ett bra lagspel genom att passa och spela fram varandra. Vi sätter press och återerövrar bollen tidigt och efter några bra chanser lyckas vi få in ett tidigt ledningsmål. Arvid som vaktar målet i denna match har knappt något att göra i den första perioden.
I den andra perioden fortsätter vi att skapa chans på chans men bollen vägrar att gå in. Efter en kvittering känns det som att vi fortsatt har det spelmässiga övertaget, men vi tappar lite i våra positioner och markeringar och till slut åker vi på ännu ett baklängesmål. Därefter börjar vi mentalt att sänka oss som lag och får några domslut emot oss och tappar lite fokus på spelet. Trots alla chanser vi skapar och det inledningsvis spelmässiga övertaget, så är förlusten ett faktum.
Tänk vad snabbt det kan gå utför när man inte behåller fokus på rätt saker.
Några saker tar vi med oss för att jobba vidare med:
1. Jobba vidare med våra positioner på planen och att inte alla hamnar på samma ställe (vid bollen).
2. Mer aktiva i anfallsspelet och gå på returer framför mål. Vi blir ibland passiva och tittar på istället för att gå på och försöka få in bollen.
3. Fokus på rätt saker dvs, vårt spel och hur vi agerar på planen och inte klagar på domslut eller hur motståndarna agerar. Det är domaren som dömer!
Dessutom ska vi inte bli arga på varken domare, motståndare eller medspelare som vi inte tycker gör rätt. Vi är ett lag och vi båda vinner och förlorar tillsammans och kan fortsatt vara kompisar med både motståndare och domare efter matchen.
Bra kämpat och nya tag!