Avbryt

Stafsinge IF Röd

Referat

Referat: Vinbergs IF Grön - Stafsinge IF Röd

En riktigt bra genomförd match på en solig bortaplan i Vinberg där vi spelar ett riktigt bra lagspel och där alla spelare håller ihop lagdelarna på ett mycket bra sätt och där vi hjälper varandra såväl framåt som bakåt och i markeringsspelet.
Under vårt anfallsspel lyckas vi bygga upp spelet med bra passningsspel där vi hittar varandra och skapar bra lägen. Vi lyckas även få till en del kontringar med snabba spelvändningar där vi är snabba och springer uppåt i banan och där uppspelen hittar fram. Kul att flera olika spelare fick chansen att göra mål idag.
Även försvarsspelet blir bättre när vi tidigt lyckas sätta press på bollhållaren och hjälper varandra mellan lagdelarna och där vi tillsammans markerar och pressar för att tidigt återerövra bollen. Precis som vi tränat på tidigare under veckan.
Trots en extra spelare på planen för motståndarlaget under andra halvan av matchen, så fortsätter vi att producera chanser och gör ett bra markeringsspel samt försvarsspel.
Lukas gjorde en bra insats i målet och stoppade de flesta avsluten som motståndarna lyckades få till.
Linus fick ett grönt kort.
Bra jobbat! - Nu fortsätter vi så här.
/Ledarna