Avbryt

18 maj 2023

Stafsinge IF Svart

Referat: LGM Röd - Stafsinge IF Svart

Det blev en tuff och jämn match på ett soligt Glommens IP.
Efter uppvärmning fick vi dock en skada på vår målvakt (Lukas) som blev tvungen att avstå från spel vilket direkt innebar att vi tvingades till ett sent och helt oförberett målvaktsbyte precis innan matchstart och endast hade 3 avbytare.
Med en stark öppning och tidigt ledningmål kämpade vi på i en spelmässigt väldigt jämn match.
Vi tappade stundtals lite markeringar och tappade boll högt upp i banan vilket öppnade för kontringar för motståndarna som målmässigt kom ifatt och gick förbi.
Mustafa gjorde en bra insats i målet under de två första perioderna och Joel var målvakt i sista perioden och räddade många bra chanser.
Vi fortsatte skapa chanser och kom tillbaka och hade tidigt ledningsmål i inledningen av den sista perioden. Dock tappade vi återigen boll och släppte tyvärr in både en kvittering och ett ledningsmål i mitten av den sista perioden. Vi avslutade starkt i sista periodhalvan och hade många kvitteringschanser men bollen gick tyvärr inte in och när den väl gick in så var det redan avblåst. Vi gjorde en spelmässigt bra insats och hade många bra hörnor som skapade många farliga lägen.
Mustafa fick det gröna kortet.
Det vi tar med oss från matchen är att vi visade en bra kämparglöd idag trots några baklängesmål vilket gjorde att vi kom tillbaka och tog tillbaka initiativet i matchen även om det till slut inte räckte hela vägen.
Något som vi får jobba vidare med:
1. Snabbare passningar och uppspel/inspel.
2. Undvika att dribbla/utmana på egen planhalva.
3. Gå in för att ta/slå undan bollen från motståndaren och inte bara springa bredvid och försöka täcka.
Bra jobbat! Nu blickar vi framåt.